Groeps Trainingen

 

Club Power

Spierversterkend, vermindering vetpercentage, verbeterde lichaamssamenstelling, sterkere botten, betere houding. Geschikt voor iedere sporter.

Club Power kan eenvoudig worden omschreven als een supereffectieve spierversterkende work out, uitgevoerd met een stang met relatief lichte gewichten. Terwijl de oefeningen zorgen voor een veilige en effectieve training, zorgt de muziek voor plezier en motivatie. De ideale training om je spieren sterker en snel in vorm te laten komen. Voel je strakker in je vel! 

 

 

 

Club Step 

Conditioneel, geschikt voor iedere sporter. 

Club Step is een eenvoudige en atletische workout met een hoog fun gehalte. Op meeslepende muziek stap je op en af een verstelbare step. Enkele effecten die je van deze les kunt verwachten zijn het strakker worden van je billen, buik en benen. Het verhogen van je conditie en de toename van de kracht in je boven en onderlichaam. 'The ultimate kick butt class'. 

 

 

 

Club Yoga 

Lenigheid en balans, geschikt voor iedere sporter. 

Dit programma is een combinatie van Yoga en Tai – Chi georiënteerde bewegingen. Het doel van dit programma is o.a. het langer maken van de spieren, een goede ademhalingstechniek en de balans in het lichaam te vinden. Verder bevat Club Yoga ook spierverstevigende oefeningen. Beleef een `andere´ manier van bewegen! 

 

 

 

Body Shape

Conditietraining, voor iedereen. 

Deze training begint met een conditioneel gedeelte dat eventueel wordt afgewisseld met een step. Daarna wordt de les aangevuld met spierverstevigende oefeningen. Je kunt hierbij materialen gebruiken als een dynaband, tubes, step, of gewichten. 

 

 

 

Steps

Conditietraining, spierversterkend. 

Steps conditioneel uurtje waarbij men ongeveer 600 cal. verbruikt. Hierbij wordt gebruik gemaakt van een in hoogte verstelbaar bankje waar men op en af stapt. 

 

 

Yoga

Vetverbranding zonder extreme inspanning, verbetert je hartconditie en coördinatie. 

In een veeleisende maatschappij als de onze is er vaak weinig ruimte en aandacht voor jezelf. In de drukte van alledag zijn we daarom snel geneigd het contact met onszelf te verliezen. Hierdoor zijn we gemakkelijk vatbaar voor spanning- en vermoeidheidsklachten. Yoga maakt je er bewust van hoe je innerlijk reageert op de buitenwereld. Bijvoorbeeld hoe je lichaam door bepaalde emoties of gedachten kan verkrampen of blokkeren. Je leert met aandacht het lichaam te voelen en bewust te ontspannen. Door het doen van oefeningen verruim je op een zachte en respectvolle manier je grenzen. De rekbaarheid van de spieren wordt niet alleen groter, ook mentaal zul je merken dat je makkelijker gedachten die spanning of verkramping veroorzaken zult herkennen en van je af kunt laten glijden. Je verruimt letterlijk je bewustzijn en daarmee de kijk op jezelf en je omgeving. 

 

 

Krav Maga

Krachtontwikkeling van boven- en onderlichaam, uithoudingsvermogen, flexibiliteit. Geschikt voor mannen, vrouwen, jong en oud!

Krav Maga richt zich op praktische zelfverdediging en is helemaal van deze tijd! Je leert verdedigingen tegen de meest voorkomende aanvallen zoals o.a verwurging, bearhugs, meerdere tegenstanders etcetera. De bewegingen van Krav Maga zijn gebaseerd op simpele principes en de instinctieve reacties van de mens. 

Deze simpele benadering stelt je in staat, jezelf te verdedigen tegen onverwachte aanvallen onder stress. De lessen zijn ook zeer geschikt om je sterker en krachtiger te voelen.

 

 

Spinning

Indoor cycling training, conditioneel, geschikt voor iedere sporter.

Het Spinning programma is de originele en populairste indoor cycling les. En dat is niet alleen omdat Spinning een onovertroffen manier is om jouw fitnessdoelstellingen werkelijkheid te maken. Dankzij eenvoudige bewegingen, top instructeurs en muziek die jouw benen stimuleert om te fietsen, is het nog nooit zo leuk geweest om in vorm te komen en te blijven.

 

 

 

Summer Fit Training

In and Outdoor training, uithoudingsvermogen en spierontwikkeling. 

De Summer Fit work out biedt voor ieder wat wils en heeft als doel vet verbranden en energie krijgen. Tijdens deze les wordt je uitgedaagd om te stoten en trappen (Kick Fun), gebruik te maken van explosieve bewegingen met de Kettlebells en andere materialen, waarmee je je heerlijk kunt uitleven. 

 

 

Total Body Work Out

In and Outdoor training, Krachtontwikkeling van boven- en onderlichaam. 

Xtreme Fit biedt ieder seizoen ‘Back to Basic’ groepstrainingen. Wat kun je verwachten? Geen fancy apparaten of standaard materialen. Met de Total Body work out gaan we terug naar de oertrainingen in de vorm van een circuit. Bokje springen, band optillen, en op de bank push ups doen zijn voorbeelden die je bij deze training kunt verwachten. Deze work out is geschikt voor iedereen die lekker wil zweten en kracht wil uitoefenen. 

Laat je inspireren door de afwisselende trainingen en wacht niet langer.. Doe mee! 

 

 

 

Core Training

Spierversterkend.

Een ideale korte buik georiënteerde training met veel variatie, goed voor jong en oud.

Een kortdurende training om de romp (rug, buik en bekken) stabieler en sterker te maken. De romp is het centrum voor het bewegen en verplaatsen van ons lichaam, daarom is het van belang dat we dit sterk maken door deze spieren te trainen.  ´Natuurlijk ook goed voor een platte buik!´

 

 

 

Do-In Yoga

Do-In is een Oosterse bewegingsleer met als doel om door middel van oefeningen gezondheid en vitaliteit te bevorderen. Het is nauw verwant aan shiatsu (drukpuntmassage). 

Bij Do-In ligt de nadruk op oefeningen voor de drukpunten en de meridianen, waardoor de energiecirculatie vergroot wordt. Je voelt je fitter en vitaler! Praktisch gezien is Do-In een combinatie van sportiviteit, bewust bewegen en bewustwording.

Do-In is geschikt voor iedereen die graag wil bewegen, meer energie wil hebben, lekkerder in zijn/haar vel wil zitten, de lichaamshouding wil verbeteren of herstelt van een blessure. Of zijn/haar gezondheid en vitaliteit wil bevorderen.

Do-In betekent letterlijk: 'de reis naar binnen'. De weg die leidt naar persoonlijke groei en ontwikkeling. Samenwerking tussen body & mind! De oefeningen zijn gericht op het in balans brengen van 

Ki (= levensenergie) en het versterken van het fysieke middelpunt van je lichaam; je Hara.

Hara is het Japanse woord voor buik én persoonlijkheid.

 

Met Do-In beweeg, strek, ontspan en behandel je je energiesysteem door:

  • meridianen te strekken en te ontspannen;
  • Ki-opbouwende oefeningen;
  • de Hara-ademhaling;
  • drukpuntoefeningen ('zelfmassage');
  • energieoefeningen;
  • oefeningen die je samen uitvoert.


Bij Do-In gaat het er niet om hoe lenig je bent of hoe goed je een oefening doet en/of je even 'goed' bent als die ander. Het gaat erom wat je tijdens een oefening ervaart in je lichaam.

Het is niet prestatiegericht, want het is juist de bedoeling dat je de (on)mogelijkheden van je eigen lichaam respecteert en accepteert en gaat ervaren wat je lichaam je vraagt en hoe je lichaam beweegt.

 

Wat betekent Do-In voor jou? Doe mee en ervaar het zelf!